duminică, 16 ianuarie 2011

O frază, un vers, o carte (XV)

Ionel Ciupureanu, Mișcări de insectă, Casa de editură Max Blecher, colecția Plantații, Bistrița, 2010, pag. 18.

Ceva tulbure

Întrucât alunecarea mea n-ar fi fatală
am hotarât s-o iau într-acolo

o somnolenţă pipăia totuşi pereţii
dormitorul se târa nespus de vâscos

am luat-o logic
de-a lungul canalului

ar fi trebuit să urc în aceeaşi direcţie
trecusem de scăriţa care cobora

ceva tulbure ca saliva
din patul meu ardea lent

presupunând că mai rămân doar eforturile mele
a fost suficient să fredonez altceva

vocile deasupra chipului meu
în fine năşteau zile-n cascadă

cutremurate de plictiseală
inventau alte chipuri

un timp eram conştient
contururile canalului n-aveau nicio importanţă

viziunile astea accelerau un oarecare vertij
alteori o deschidere spre aceste cuvinte

într-un perimetru cu gheare
evident măcinate

trebuia totuşi să mor pe măsură ce mă apropiam
aş fi pătruns în ce risipisem

dar şi visul mâncat năvălea
prin absorbţie

şi când am murit
m-a durut puţin capul.

Niciun comentariu: