luni, 20 decembrie 2010

Retrospectivă 2010, ianuarie, februarie, martie

Evident, 2010 a fost anul relansării mele. Chiar dacă au apărut multe cărți bune de poezie în acest an (nu intru în detalii editoriale acum, voi scrie cu altă ocazie despre asta), : până mereu consider că propune un alt mod de a se face poezie, puternic individualizat, auster, în defavoarea vorbăriei inconsistente, promovată în exces ca filtru singular de autenticitate și originalitate în poezia de astăzi, cu extrem de puține excepții.
luna ianuarie, promisiunea unei cărți.
După lectura publică din Sinagoga Bistrița, (îi mulțumesc Anei Toma pentru invitație, deși multe mulțumiri am eu să-i aduc ei), Gavril Țărmure mi-a propus să public la editura domniei sale, Charmides, manuscrisul din care lecturasem în sinagogă. Șase luni mai târziu, a apărut cartea la Charmides, cu un titlu straniu, la care mă gândisem din februarie 2009, : până mereu.
luna februarie, lectură la Institutul Blecher
Împreună cu Marin Mălaicu-Hondrari, care a lecturat un fragment din splendidul roman în manuscris Apropierea, (care, între timp, a văzut culoarea tiparului la Cartea Românească/despre care voi scrie câteva lucruri în apropiere, evident), am citit douăsprezece poeme, unele - deja în cărțile mele din 1998, 1999 și 2005-, alături de câteva poeme inedite, structurate în ciclul numit din depărtare. A fost prima mea lectură într-un cenaclu/atelier de creație din București, îi mulțumesc lui Claudiu Komartin pentru oportunitate. (Bineînțeles, Marin Mincu mă refuzase de prea multe ori să citesc la Euridice, așadar nevoia unei confruntări cu douămiiștii dispăruse definitiv.)
din luna martie, cronicar
Am început să scriu cronica Institutului Blecher și, până acum, 15 ediții scrise de mine se pot citi pe blogul Clubului de lectură.
[update: Îmi amintesc cu mare plăcere de lectura lui Ionel Ciupureanu de la Institutul Blecher, care a fost, cu adevărat, o lecție de poezie autentică și rară. Tot în această lună, Claudiu Komartin mi-a dedicat un poem care poate fi citit aici sau în volumul Un anotimp în Berceni, Cartier, 2010, ediția a doua, revăzută și adăugită sau în România Literară nr. 13/2010.]

Fragment din lectura mea de la Institutul Blecher, din 24 februarie 2010, ciclul de poeme "din depărtare". Video: Andra Rotaru.

2 comentarii:

Lucian spunea...

Asteptam cu nerabdare continuarea, sir! :)

Unknown spunea...

Lucian, ce surpriză! Cu puțină răbdare va veni și continuarea. Ș)